ويهان جانويهان جان، تا این لحظه: 8 سال و 4 ماه و 15 روز سن داره

بهانه ي قشنگِ من ويهان

هديه تولد 1 سالگيت

1395/9/9 13:44
329 بازدید
اشتراک گذاری
هديه تولد 1 سالگيت
 
 
 

يادمه اولين بار كه فهميديم بچمون پسره اسمش معلوم بود ؛

ويهان كه ريشه در لغت وهان دارد در پهلوي علت و بهانه معنا شده و اعلام  نيز آن را  نام يكي از سرداران ديلمي  دانسته ، مادر مهربونم كه خود فرهنگيست واهل علم و ادب اول بار اين نام را به من پيشنهاد كرد و من روز و شب تو را به آن صدا زدم بي آنكه  دانسته باشم آن را برايت برگزيدم ، روزهاي انتظار بارداري كه به سر ميرسيد از من خواسته شد به پاس انتظار اين روزهاي زيبا نامي برايت برگزينم و من جز اين نام كه در قلب جانم سكني گزيده بود بر زبان نداشتم... تقريباً 9 ماه به آوايش هم آوا بودم و نيافتم خوش تر و دلنشين تر از آن ، و تو كه برايم همه جاني و جهاني ، نامت را پذيرفته بودي و آن روزها كه در دلم بودي با شنيدن نامت واكنش هاي جانانه نثارم ميكردي؛

ويهان اسمي  پسرانه  با ريشه فارسي  به معناي خوبان ، نيكان ، والا .... و هميشه تنها آرزويم براي تو اين بوده  خوبي و نيكي و مهربوني و بزرگي  و.... هر آنچه در معناي نامت نهفته است را سرتيتر زندگي ات بداني و بناي روزگارت حول محور نيك خويي و آرامش بچرخد و از خداوند هم همين را برايت آرزو دارم

اين پلاك هديه ي من و باباجونت براي اولين سالروز تولدته ، خيلي بهش فك كرديم كه چي برات بگيريم تا هميشه هميشه هميشه برات بمونه و به اين ايده رسيديم...

 

 

اميد عزيز ، پسرعموي هنرمند و فراست مدارم هم زحمت كشيد و با ذوق و سليقه و هنرش و با دركي كه از عواطف تو داشت اسم زيباتو متناسب و مختصص به تو طراحي كرد و جواهري محمدي  هم با مهارت اونو همونجوري كه دوست داشتم ساخت...

 

 اميداوارم يادگاري خوبي برات مونده باشه

 

پسندها (4)

نظرات (1)

مامان فرناز
18 آذر 95 10:48
چه اسم قشنگی و چه مامان بابای باسلیقه ای نامدار باشه
مامان ويهان جون
پاسخ
زيبا نظر هستيد مامان فرناز عزيز